Fizička lica
Računi
Krediti
Štednja
AIK Like
24/7
Pravna lica
Mala privreda
Privreda
AgroBiz
Računi
Krediti
Rešenja
24/7
Platinum iskustvo
Instant plaćanja na prodajnom mestu IPS QR
U mBanking aplikaciji AIK Banke, metodom IPS Skeniraj, na vrlo jednostavan način omogućeno je u plaćanje računa koji imaju na sebi odštampan IPS QR kod. Upotreba IPS QR koda je moguća u sledeća tri scenaria:

Plaćanje na prodajnom mestu – prezentovanjem kupca

Plaćanje na prodajnom mestu – prezentovanjem trgovca

Plaćanje računa/fakture

Iniciranje Instant plaćanja
Za iniciranje Instant plaćanja na prodajnom mestu trgovca potrebno je da se izvrši razmena podataka između elektronskih uređaja kupca (platioca) i prodavca (trgovca) skeniranjem standardizovanog IPS QR kod zapisa. Postoje dve metode Instant plaćanja na prodajnom mestu: Metod skeniranja IPS QR koda trgovca (u daljem tekstu IPS Skeniraj) gde kupac preuzima podatke od trgovca Metod prezentovanja IPS QR koda kupca (u daljem tekstu IPS Pokaži) gde kupac pomoću svoje mBanking aplikacije trgovcu prezentuje svoje podatke.
Preduslov za ovu uslugu je aktivacija Tokena. Više o samoj aktivaciji možete saznati u delu mBanking

Najčešće postavljana pitanja

Kako da aktiviram mobilnu aplikaciju?

U slučaju da niste korisnik elektronskog bankarstva, nova verzija mBanking aplikacije omogućava samostalnu aktivaciju ove usluge na brz i jednostavan način. U najbližoj filijali možete da aplicirate za uslugu mBankinga, nakon toga će vam biti poslat LIB u SMS poruci. Sa LIB-om i brojem vašeg tekućeg računa aktivirajte mBanking u samo 3 koraka - brzo, lako, samostalno.

Koju šifru plaćanja da upišem ako prebacujem novac na račun fizičkog lica?

Za plaćanja opšteg tipa, uključujući i prebacivanje na račun fizičkog lica, možete da iskoristite šifru 289, koja označava “transakcije po nalogu građana”. Za ostala plaćanja, informišite se u šifrarinku finansijskih transakcija.

Pogrešno sam ispostavio nalog, da li mogu da ga storniram?

Ukoliko nalog još uvek nije realizovan, moguće je da ga samostalno stornirate iz aplikacije. Ako je u međuvremenu realizovan, potrebno je da putem odgovarajuće forme storniranje zatražite od banke.

Zašto je važna aktivacija Tokena u mBanking aplikaciji AIK Banke?

Zato što na brz i jednostavan način možete postati korisnik mBanking-a. Samostalnom aktivacijom Tokena od sada vaše logovanje postaje lako, verifikacija naloga za plaćanje računa još lakša i korišćenje aplikacije najlakše do sada. Garantujemo vam sigurnost logovanja i realizaciju transakcija i nudimo novu funkcionalnost saglašavanja sa ugovornom dokumentacijom. Rad u aplikaciji je zaštićen mPIN-om koji služi za bezbednu razmenu podataka sa bankom i koji je poznat isključivo vama, jer ga sami kreirate u procesu aktivacije Tokena.

Kako da postanete korisnik elektronskog bankarstva?

Podnošenjem Zahteva i potpisivanjem ugovora za elektronsko bankarstvo u najbližoj ekspozituri AIK banke, dobićete SMS poruku koja sadrži LIB (lični identifikacioni broj) koji vam je potreban za aktiviranje usluge. Nakon dobijanja LIB-a na stranici za prijavljivanje ( https://ebanking.aikbanka.rs/Retail/anonymous/_newUser?r=%2fRetail) ćete kreirati vaš korisnički nalog i tom prilikom definisati korisničko ime i lozinku koje ćete ubuduće koristiti.

Prebacio/la sam novac nekome preko eBaking-a/mBanking-a, kada će taj novac biti na njihovom računu?

Ako su vam računi u istoj banci, novac će biti odmah raspoloživ. Ako su vam računi u različitim bankama, a izabrali ste opciju instant plaćanja, novac će biti raspoloživ u roku od nekoliko sekundi. Ako su vam računi u različitim bankama, a niste izabrali opciju instant plaćanja, novac će biti na raspolaganju u roku od nekoliko sati.

Koja je razlika između eBankiga i mBankinga?

Obe opcije Vam pružaju gotovo identične funkcionalnosti. eBanking je namenjen za desktop ili laptop računara, dok je mBanking aplikacija namenjena za pametne mobilne telefone i tablet uređaje i pruža Vam mogućnost upravljanja finansijama čak i kada ste u pokretu.